КОМУНАЛКА ДОРОЖЧАЄ. НА СКІЛЬКИ, ВИРІШУЮТЬ СПОЖИВАЧІ

Друк e-mail

П'ятниця, 28 січня 2011, 15:28

Ігоре Павловичу, сьогодні СУБи проводять із жителями Черкас роз’яснювальну роботу з питання зростання тарифів на квартплату. Чи дослухаються люди до ваших аргументів щодо необхідності такого подорожчання?

— На жаль, не скрізь і не завжди. Буває, що інформація про підвищення тарифів на утримання будинків і прибудинкових територій сприймається, м’яко кажучи, негативно, а ділова розмова, спрямована на те, щоб мешканці багатоквартирних будинків зрозуміли, що нормальне функціонування житлового фонду на пряму залежить від його фінансування, і відповідно дали свої пропозиції, як з найменшими втратами вийти з цього непростого становища, нерідко просто перетворюється в сумбурні звинувачення, а то й погрози на адресу працівників СУБу. Хоча ми — такі ж жителі Черкас, як і всі інші, і платитимемо за свої квартири не менше. При цьому більшість наших робітників отримує “мінімалку” в 922 гривні, помножену на галузевий коефіцієнт 1,25. До цієї зарплати додається ще 5 відсотків премії замість сорока від¬сотків, які були раніше. Тож говорити, що комунальники “розкошують”, не доводиться. Тим більше, що й зарплата працівникам СУБу в зв’язку з підвищенням тарифів підніматися не буде. Отже, всі ми — в рівних умовах.
Громадське обговорення щодо нових тарифів з мешканцями будинків, яке проводиться від¬повідно до постанови Кабінету міністрів України, триває вже майже місяць і завершиться 22-го січня. Слід сказати, що за цей час ми отримали і немало пропозицій — як щодо зменшення прогнозованого підвищення квартплати, так і з питань обслуговування багатоквартирних будинків та прибудинкових територій. Стосується це передусім кількості послуг, які надає СУБ, перегляду деяких технічних характеристик тощо. Всі вони будуть розглянуті, і тільки після цього Черкаським міськвиконкомом буде прийняте остаточно рішення про затвердження нових тарифів.

 


— Наскільки складною є сьогодні фінансова ситуація СУБів і як вона позначається на утриманні будинків?
— Почнемо з того, що востаннє тарифи пере¬глядалися в 2007-му році. Причому їх складові обраховувалися відповідно до фактичних показників 2006-го року. А це зовсім інші ціни на комплектуючі, паливно-мастильні матеріали, енергоносії і т.д.
За цей час ми мали всього: фінансово-економічну кризу, трохи не щомісячний ріст інфляції, підвищення мінімальної зарплати, яка, до речі, три роки тому становила 525 гривень. Окрім того, зовсім іншу цінову політику почали проводити підприємства, які виробляють необхідні для нашої роботи матеріали. Приміром, покрівельні вироби зросли майже в 3 рази, лакофарбові, цемент, арматура — більш ніж удвічі. Підвищили свої розцінки і підприємства, з якими ми співпрацюємо по вивезенню сміття та обслуговуванню ліфтів. Якщо ж додати до цього, що споживачі наших послуг — мешканці будинків, які ми обслуговуємо, заборгували за попередні роки майже 5 мільйонів гривень, а розрахунки за пільги і субсидії СУБ отримує невчасно, то про яку стабільність у роботі і розвиток підприємства може йти мова.
Минулого року ми значні сили і фінанси кинули на ремонт покрівель. Ви пам’ятаєте, якою сніжною була торішня зима, через що й постраждало немало дахів. За великим рахунком, в тій чи іншій мірі — майже всі. І тому з самої весни і до пізньої осені ми латали покрівлі. До кращих часів відставили ремонти під’їздів, асфальтування прибудинкових територій. Всі кошти вкладалися в ремонт дахів. Але ми змогли виконати лише до 9 відсотків покрівень, хоча щорічне планове завдання становить 10 відсотків (і це за нормальних погодних умов, які не доводять покрівлі до катастрофічного стану).
Цей показник засвідчує, яким на даний час є фінансовий стан СУБу, якому невідповідні сьогоднішнім реаліям життя тарифи не дають можливості повноцінно виконувати свою роботу.
І все ж, попри все, СУБ підпорядковані їй будинки, яких 500, від руйнації утримує, і до зими всі системи житлового комплексу з року в рік готує. І те, що в минулому році ми відремонтували 28 тисяч квадратних метрів покрівель, встановили 340 сучасних зовнішніх світильників, 1100 антивандальних світильників у під’їздах, 12 дитячих майданчиків, з яких 3 спортивних, з дня у день проводимо нагальні ремонтні роботи, сумлінно слідкуємо за функціонуванням будинків говорить про те, наскільки відповідально ставиться наш колектив до своїх обов’язків.
Інша справа, що житлово-комунальне господарство вже підійшло до межі, коли лише частковими ремонтами проблеми будинків не залагодиш. Багатоповерхівки, зведені у 50-70-х роках минулого століття, конче потребують великого обсягу ремонтних робіт. Інакше їхня руйнація може стати незворотньою. Тому люди мусять зрозуміти: без підвищення квартплати, яка і є основою фінансування всіх цих робіт, не обійтися.
— І все ж нерідко можна почути, що СУБи працюють неефективно і, мовляв, чи взагалі вони й потрібні.
— Що ж, давайте уявімо цю ситуацію: місто без комунальних служб. За три-чотири дні воно перетвориться у сміттєзвалище. Потім почнеться відключення тепла, водопостачання, бо аварійні бригади ремонтом не займаються, а в разі якихось надзвичайних ситуацій просто перекривають систему. Якими стануть наші прибудинкові території без двірників, можна лише уявити, як і те, що станеться, якщо в підвалах багатоповерхівок не проводитимуться дератизація та дезінсекція. Перераховувати далі — припинення прибирання снігу, підготовку будинків до зими і т.д., думаю, не варто. Тому не про скасування житлово-комунальних інституцій треба вести мову, а про тісну співпрацю як влади, так і населення з тими, хто дбає про те, щоб умови життя і побуту людей були задовільними.
Не заперечую: не все ми, комунальники, робимо вчасно і якісно. І причини цьому є різні: від   проблем з матеріалами, надто великого обсягу роботи на інших дільницях до непрофесійних дій однієї людини, яка навіть своєю поведінкою може перекреслити все те добре, що ми робимо для людей. Але якщо щось подібне трапляється, телефонуйте в наш диспетчерський центр з багатоканальним телефонним дозвоном за номером — 73-03-03. Сюди ж передавайте і свої заявки на ремонт.
А взагалі люди скрізь є різні. Одні вболівають за свою роботу і місто в якому живуть, інші, на щастя, їх значна меншість, лише критикують, нічого не пропонуючи взамін.
Я маю на увазі не мешканців будинків, які можуть висловлювати своє невдоволення, якщо результат роботи того ж сантехніка чи двірника їх не задовольняє. Дивує позиція частини депутатів Черкаської міськради, яких мало цікавлять проблеми комунальних служб, хоча саме комунальники й забезпечують життєдіяльність міста.  Принаймні, наразі лише один депутат від партії “Вільні демократи” Андрій Більда надає Придніпровській СУБ реальну допомогу. За що ми йому щиро вдячні. Хотілося б, щоб так  само співпрацювали з нами й інші депутати — на користь місту і його жителям.
Але головне для нас — це розуміння людей. Безумовно, підвищення тарифів — це для сімейних бюджетів додатковий тягар. Але й іншого виходу просто немає, якщо ми не хочемо допустити руйнації житлового фонду, безперервних аварійних ситуацій через зношеність його систем тощо.
Слід сказати, що малозабезпечених верств населення це підвищення не торкнеться, бо ці люди користуються субсидією. Окрім того, Уряд зменшив відсоток, за яким можна одержати суб¬сидію, і цим, думається, скористається немало громадян.
— Ми говоримо про нові тарифи, а як це виглядатиме в реальності?
— З 2007-го року в Черкасах діють побудинкові тарифи. І цей принцип залишається незмінним. Тобто кожний будинок отримає власні роз¬рахунки.
Для прикладу ж візьмемо загальний тариф дев’ятиповерхівки, розташованої по вулиці Орджонікідзе, який становитиме 3,051 гривні за квадратний метр. Його складові —  це вартість послуг, які надає Придніпровська СУБ. І зростуть вони відповідно: за обслуговування димовен¬каналу — на 1,51%, прибирання прибудинкової території — на 9,04%, прибирання підвалів — 0,041%, енергопостачання для ліфтів — 0,049%, освітлення місць загального користування — 4,8%, вивезення та утилізацію побутових і негабаритних відходів — 10,34%, обслуговування внутрішньобудинкових систем: водо-, теплопостачання, каналізації — 14,44%, технічне обслуговування ліфтів — 9,3%, прибирання прибудинкової території від снігу — 0,43%, поточний ремонт покрівлі, несучих та захисних конструкцій будинку — 28,73%, роботи з дератизації — 0,17%, роботи з дезінсекції — 0,20%, диспетчеризація — 2,49%, прибирання сходових клітин — 15,57%.
Як бачите, ми діємо відкрито, і підвищення тарифів на кожну послугу, їхню обґрунтованість можна прорахувати і перепровірити.
Єдине  прохання до мешканців будинків, підпорядкованих КП “Придніпровська СУБ”: розраховуйтесь за квартплату вчасно і сповна. А ми, в свою чергу, виконуватимемо свої обов’язки так, щоб вам у ваших будинках жилося затишно і комфортно.

 

Інтерв’ю вела
Наталя ВІРГУШ

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Новини - Наживо

Стрічка новин