Хто ти тепер, Придніпровська СУБ?

Друк e-mail

Середа, 30 травня 2012, 08:55

Минулого тижня трудовий колектив Придніпровської СУБ прийняв рішення про реорганізацію свого комунального підприємства в керуючу компанію «Придніпровська СУБ».
А оскільки реформування житлово-комунального господарства обласного центру, яке з ініціативи міського голови Черкас Сергія Одарича розпочалось три роки тому, відначально проходило досить стрімко і цілеспрямовано, то можна з упевненістю говорити про закриття всіх трьох СУБів і створення на їхньому місці нових управлінських структур, які остаточно утвердять ринкові відносини в сфері ЖКГ.
Про реформи, які так енергійно, а нерідко й неочікувано для черкасців були проведені черкаською міською владою в житлово-комунальній системі міста, роль у цих перетвореннях Служб утримання будинків і перспективи, які від цих нововведень очікуються,— й наша розмова з директором КП «Придніпровська СУБ» (до юридичного затвердження рішення колективу залишаємо поки що цю назву) Ігорем Работенком та провідними спеціалістами цієї організації.

— Ігоре Павловичу, ліквідація РЕУ і створення СУБів тепер у тому ж порядку скасування Служб утримання будинків і перехід до керуючих компаній — що, по суті, відбувається в місті, і для чого все це потрібно?
— Для того, щоб у системі ЖКГ утвердилися нарешті реальні ринкові відносини, населення почало отримувати дійсно якісні комунальні послуги, а організації, які їх надають, зрозуміли: конкуренція на цьому ринку — справа серйозна, і замовлення на проведення робіт вони отримуватимуть від керуючої компанії лише в тому випадку, коли на ділі доведуть рівень свого професіоналізму і відповідальності. До уваги братиметься все: впровадження сучасних технологій і модернізація виробництва, завдяки чому досягатиметься високий економічний ефект, а отже — й здешевлення послуг для черкасців, оперативне реагування на потреби споживачів, культура їхнього обслуговування тощо.
Діючи на основі державно-приватного партнерства, керуюча компанія на відміну від СУБу, а тим більше РЕУ, взагалі матиме більше можливостей для підвищення ефективності функціонування житлового сектору. В тому числі і в питанні залучення інвестицій для оновлення систем життєзабезпечення багатоповерхівок, їхнього капітального ремонту, благоустрою прибудинкових територій і т.д.
Створення керуючої компанії — це не заміна однієї назви на іншу. Це вже остаточний перехід всієї системи ЖКГ у ринкові відносини, які дають перспективи для розвит­ку комунальної сфери, а отже — й покращення побутових умов для наших громадян. До речі, такі керуючі компанії вже давно й успішно діють у країнах Західної Європи, Китаї. Створюються вони і в Україні.
— Житлово-кому­на­льне господарство дійсно потребує реформування. Але ж навіть на державному рівні  ще остаточно не визначились, в якому напрямку воно повинно відбуватися. Ще немає належної законодавчої бази для переведення ЖКГ на ринкові «рейки», відповідних фахових досліджень, рекомендацій. Чи не поспішають Черкаси зі своїми реформами?
— З погляду на те, в якому критичному стані опинився житлово-комунальний комплекс за останні двадцять років, усі ми давно запізнилися з проведенням реформ у цьому секторі економіки.
Всі галузі перебудували свою роботу на ринкові відносини, їхні підприємства отримали змогу самостійно вирішувати свої економічні питання, обирати ділових партнерів, залучати інвестиції і відповідно розвиватися. І тільки ЖКГ з року в рік продовжувало діяти в рамках обмежень, визначених ще за радянських часів, або ж продубльованих пізніше.
Приміром, відповідно до діючих нормативів ми, як комунальне підприємство, маємо право на проведення щорічного поточного ремонту покрівель в обсягах не більше 10-ти відсотків від загальної площі. А на території, підпорядкованій Придніпровській СУБ, майже кожний із 483-ох будинків, більшості з яких понад 50 років, потребує ремонту покрівельного покриття, нерідко — капітального. Якщо діяти відповідно до вимог законодавства, то стелі квартир на верхніх поверхах протікатимуть від дощів і снігів хоч і до середини століття. Чи можна таке допустити? Звісно, що  ні. Тому, порушуючи закон, ремонтуємо на деяких будинках щоліта 30-40 відсотків дахів.
Подібних прикладів, які гальмують діяльність і розвиток житлово-комунальної сфери, немало. Це і податок на прибуток, на додану вартість, невчасно проведені тендери і т.д.
Вихід із цієї ситуації лише один — реформування самої системи. Поки «нагорі» розмислюються, як це зробити, Черкаси свої новації вже втілили в життя. І СУБи стали в них тією перехідною ланкою, яка, зруйнувавши стару модель господарювання, відкрила шлях до переходу ЖКГ до ринкових відносин. Причому все було зроблено поетапно і не зачепило інтереси населення. Не були підвищені тарифи, навіть коли технічним забезпеченням функціонування багатоповерхових будинків зайнялися приватні спеціалізовані підприємства. Ремонтні роботи, підготовка житлового фонду до зими проводилась належним чином, недоторканими залишились соціальні пільги. Без потрясінь було здійснено й оптимізацію персоналу.
Нещодавно ж ми передали на баланс міста останні три виробничі бази з будівлями та адмінкорпусом колишнього РЕУ №4 і таким чином створили умови для фактичного переходу нашого комунального підприємства в статус керуючої компанії.
— Отже, Придніпровська СУБ свою місію завершила?
— І я вважаю, що досить успішно. Бо й зроблено було немало. І не тільки в плані переформатування ЖКГ, а й безпосередньо для житлового комплексу, мешканців нашого району.
Ми вирішили немало проблем, залишених нам ще від РЕУ в питаннях покращення технічного стану будинків. Належним чином відбувалася підготовка багатоповерхівок до опалювального сезону і, незважаючи на досить складні погодні умови попередніх зим, не було допущено жодних екстремальних ситуацій.
Змінилося ставлення працівників до своїх обов’язків, суттєво зріс їхній професійний рівень, у тому числі й завдяки такій формі роботи як наставництво.
Були створені цілодобові аварійні служби з усунення пошкоджень в електромережах та в системах холодного і гарячого водопостачання. Запрацював диспетчерський центр. Проведено євроремонт у приміщенні, де розташовано паспортний стіл. Усі наші працівники мають комп’ютери, об’єднані в одну мережу з виходом в Інтернет, що покращує координацію їхньої роботи й дозволяє орієнтуватися в процесах, які відбуваються в комунальній, будівельній та інших галузях  в Україні і світі, й тим самим підвищувати свій кваліфікаційний рівень.
Взагалі, всього, що було зроблено, — не перерахувати. Бо й саме життя щодня вимагає конкретних дій, спрямованих на покращення побутових умов мешканців підпорядкованих нам будинків. На це ж спрямовані й реформи, в яких Придніпровська СУБ взяла найактивнішу участь. Для людей і їхнього блага працюватиме й керуюча компанія. Тому я переконаний: перетворення, які відбуваються, придніпровці, а в цілому і всі черкасці, зрозуміють і оцінять. Бо вони —  для людей.

Інтерв’ю вела
Наталя Віргуш

Світлана Кіфаренко, заступник директора:

 

Зробити життя жителів Придніпровського району більш комфортним — таким є наше завдання. Це стосується всього: обслуговування в паспортному столі, де створено тепер усі умови для відвідувачів, а незабаром запрацює й кондиціонер, придбаний за підтримки депутата міськради Андрія Більди. Він, до речі,  приділяє велику увагу й облаштуванню прибудинкових територій, дотримання чистоти в нашому районі. Зініційована ним акція «Перетворимо смітники на квітники» заохотила й учнів місцевих шкіл, які разом з ним створили клумби на місці сміттєзвалищ.
Допомагають нам і такі депутати як Сергій Гладких, Сергій Ткаченко, Ігор Мельников, Ніна Набокіна.
На жаль, перелік депутатів, які підтримують роботу комунальників і прагнуть зробити наше місто кращим, на цьому й закінчується. Тим більш образливо, коли окремі міські політики займаються критиканством реформ, які проводяться в ЖКГ, навіть не розуміючи їхньої суті. Як і взагалі щоденної і нелегкої роботи комунальних служб.
Хотілося б, щоб на благо міста і його жителів почала діяти вся черкаська політична еліта, а її представники частіше цікавилися станом справ у ЖКГ.

Денис Сердюк,
в.о. заступника директора:


Кожна робота оцінюється за її результатами. Так, торік ми відремонтували понад 27,3 тисячі квадратних метрів покрівлі. І що взагалі до цього майже не робилося,  було відремонтовано більше 1,5 тисячі м.кв. покрівель козирків, балконів та 2,4 тисячі м.кв. покрівель машинних приміщень ліфтових. Окрім того, відремонтовано 587 м.кв. стінових стиків. Загалом тільки покрівельних робіт виконано на суму понад 3,3 мільйона гривень. І в цьому році ці роботи продовжуються. Причому ми відмовилися від точечних ремонтів і покрівельне покриття кладемо над усією квартирою.
За великим рахунком, за два останні роки зроблено більше, ніж за попереднє двадцятиліття. Тільки за останні три місяці відремонтували 104 під’їзди, в десяти будинках провели капітальний ремонт систем постачання гарячої води, замінили щитову і т.д.
Роботи ускладнюються передусім тим, що після РЕУ по жодному з майже 500 будинків взагалі не залишилось технічної документації. Тож можна лише здогадуватись, як працювали в ті часи  і якою була якість ремонтних робіт.
Я вважаю, що реорганізація СУБу в керуючу компанію — це тільки на користь справі. Покращиться якість послуг, активізуються підрядні організації, які будуть зацікавлені в отриманні замовлень. А коли роботи виконуватимуться оперативно, на високому професійному рівні, то й люди повірять, що реформи — це добре.

Геннадій Нестеренко,
інженер:


У мої обов’язки входить робота з підрядними організаціями, контроль за виконанням доручених їм завдань.
Сьогодні це понад десять приватних спеціалізованих підприємств, з якими Придніпровська СУБ уклала договори. Про два з них — ТОВ «Спецдревцентр» та ПП «Кит-3» — я можу сказати: це справжні професіонали й відповідальні працівники. До решти у мене немало запитань, у тому числі й щодо впровадження ними у свою роботу сучасних технологій, досягнення такої ефективності в роботі, яка б сприяла здешевленню їхніх послуг. Керуюча компанія дасть нам можливість самостійно визначати — з ким працювати, а з ким, можливо, й припинити ділові відносини. Для нас головне — добитися якості в обслуговуванні таких складних інженерних споруд, як багатоповерхові будинки. І вона — буде!
У нас також налагоджені тісні контакти з мешканцями будинків, які самі визначають, які ремонтні роботи для них є першочерговими і яка підрядна організація їх задовольняє — і по якості послуг, і по їх вартості. А це вже говорить про те, що все більше людей відчувають себе господарями своїх багатоповерхівок. І це дуже важливо, бо попереду — перехід багатоповерхових будинків у статус ОСББ. Причому вже невдовзі — по всій Україні.
 

 

 

Коментарі  

 
0 #2 Егор 16.02.2013 20:10
Хоч як себе не називайте, а допоки мешканці-співвласники багатоповерхіво к не надали вам договірного права на своє обслуговування - ВИ (разом зі своїми кумівськими "Древцентрами" і "Китами") РЕЙДЕРИ і САМОЗВАНЦІ!!! :P
Цитувати
 
 
0 #1 Адольф 27.11.2012 11:15
У СУБ зрертався неодноразово,за вжди надавали адекватну допомогу..Якщо зрiвнювати з РЕУ рiзниця дуже велика на користь СУБу.Тай майстри зараз всы молодi та вiчливi,не те що ранiше...
Цитувати
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Новини - Наживо

Стрічка новин