Влада Черкас вперто тягне на дно тролейбусний парк

Друк e-mail

Середа, 29 лютого 2012, 09:51

Віднедавна жителі обласного центру чи не щодня згадують тролейбусників. Обурення пасажирів викликала чергова новація керівництва Черкас, що стосується роботи міських тролейбусів — із 18 лютого кардинально змінився графік руху тролейбусів внаслідок скорочення їх кількості на маршрутах майже вдвічі. Якщо до липня минулого року на маршрути щодня виїздило понад 60 тролейбусів, то тепер — не більше  38 машин. Ще більший «сюрприз» черкасцям зробили на вихідні: вирішили, що для містян  цілком вистачить шести (!) машин.  Тобто на кожному  маршруті залишили по одному тролейбусу.
Відтепер на тролейбусних зупинках відбуваються ледь не бойові дії: посадка в тролейбус нагадує штурм Бастилії. І це у будні! Що вже казати про вихідні, коли на «рогатого» пенсіонерам доводиться чекати майже по півтори години.

Скільки користуюсь тролейбусами, такого ще не бачила. Людей у салоні стільки, як кільки в банці. Я так думаю, що міська влада у такий спосіб намагається настроїти пасажирів проти тролейбусників, щоб, зрештою, добити тролейбусний парк  до ручки, — обурюється одна з пасажирок.
Натомість міські керманичі твердять, що зміна графіка руху — це благо і для черкасців, і для підприємства. Адже цьогоріч на відшкодування пільгового перевезення у тролейбусах Черкасам виділили 14,8 мільйона гривень державної субвенції. Оскільки цих коштів на повне покриття затрат не вистачить, міська влада вирішила розпланувати роботу КП “Черкаси­елетротранс” так, щоб згадану суму розподілити на весь рік.
Цікаво, що торік місто отримало 9 мі­­льйонів гривень субвенції на пільгове перевезення, і тоді щодня на лінії виходило понад 60 тролейбусів. Тепер же держава дала на 5 мільйонів більше, але всієї суми, за незбагненною логікою міських чиновників, ледь вистачить лише на 38 машин. Схожу пісню, пояснюючи ситуацію, намагався “співати” журналісту і виконуючий обов’язки директора “Черкасиелетротрансу” Андрій Наумчук (від липня минулого року — це вже третій керівник), коментар якого довелося добиватися більше тижня. Зрештою, назвавши запитання журналіста провокаційними, новий керманич тролейбусного підприємства кинув слухавку.
Проте у профкомі підприємства дії міського і власного керівництва відкрито називають продовженням стратегії «убивання» тролейбусного транспорту в Черкасах як виду.
— Щодня до нас надходять сотні скарг від обурених пасажирів. Найважче — жителям Південно-Західного району та «Митниці», яким тепер ней­мовірно важко користуватись тролейбусами. Не менш обурений і трудовий колектив, — розповіла лідер профспілкової організації КП «Черкасиелектротранс» Лідія Бут. — Мало того, що досі тарифи і посадові оклади не приведені у відповідність до нового рівня розміру мінімальної зар­плати, затвердженого державою, так ще й в усіх різко зменшилася зарплата (у водіїв, кондукторів та слюсарів вона напряму залежить від кількості машин, що виходять на маршрути).
За словами тролейбусників, добряче б’є по зарплаті й зміна режиму роботи підприємства. Раніше електротранспорт працював із 5.30 по 22.00, а тепер із 6.00 по 20.00. Цей режим не дозволяє водіям виконувати норму. Наступне, що дуже турбує колектив, це те, що рухомий склад не оновлюється. Торік списано 10 тролейбусів, і в цьому планують списати ще п’ять машин. Натомість жодної нової не придбано.
— Нам усі згадані новації аргументували недостатнім фінансуванням. Але хочу нагадати, що і при 9 і при 14 мільйонах гривень субвенції борг по зар­платі на підприємстві як був за два місяці, таким і залишився. Не треба нам локшину на вуха вішати, колектив усе бачить і розуміє, — продовжує Лідія Бут. — А скорочення кількості машин — не вихід, а навпаки, подальше  заганяння тролейбусного парку в глухий кут. Якби на маршрути виходило більше тролейбусів, то підприємство отримало б більше надходжень. Особливо це актуально щодо «сімки» і «десятки» — це одні з найприбутковіших. Не йде на користь підприємства і часта заміна керівників. Складається враження, що це робиться для того, аби не можна було потім знайти крайнього.
Єдиним позитивним моментом для тролейбусників за останній час стало поновлення роботи їдальні.
Володимир ЛИМАРЕНКО


 

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Новини - Головні новини

Стрічка новин