Навіщо нам дописують зайві кіловати? Люди обурюються, а енергетики не бачать проблеми

Друк e-mail

П'ятниця, 23 грудня 2011, 07:52

Все частіше черкасці скаржаться на завищені рахунки, що їм надсилає міський РЕМ. Воно начебто й небагато — допишуть зайві десять-двадцять кіловат електроенергії на людину, не кожен і запримітить неточність. Та в масштабах міста сума виходить кругленька. Можливо, в такий спосіб керівництво РЕМу намагається вирішити фінансові проблеми підприємства. А може, це вже тенденція — оббирати своїх клієнтів, змушуючи їх платити «про запас». Однак самі енергетики категорично спростовують звинувачення громадян. 

 Поскаржився редакції «за зайво нараховані»
— Отримав платіжку за листопад і побачив, що мені нарахували на 32 кіловати більше, ніж нагоріло насправді. Зателефонував контролеру, щоб дізнатися, в чому справа. Та порадила подзвонити в абонентський відділ. Там дівчата пояснили, що комп’ютер дав збій і тому записали середньомісячні показники. А також пообіцяли зробити перерахунок, — розповідає житель Черкас Євген Шелудько, який має статус дитини війни. Він обурюється:
— Я ще контролюю ситуацію з тим, які платіжки приходять. А скільки людей, які справно платять за невикористану електроенергію, не дивлячись у квитанцію, бо вірять у те, що записано? Скільки таких стареньких, які не зможуть розібратися, що й до чого. Навіщо ж їх обманювати й наживатися? Та споживачів у Черкасах майже кількасот тисяч, то й сума зайво нарахованої плати виходить чимала.
 Те, що ця проблема актуальна для багатьох жителів Черкас, я пересвідчився, побувавши в абонентському відділі РЕМу. На момент мого візиту працювало всього три віконечка, біля яких скупчилося чоловік двадцять. Молода жіночка досить категорично й на підвищених тонах з’ясовувала, чому її вже кілька місяців обманюють із спожитою електроенергією, а інші люди її підтримували.

За «своїх хлопців» — горою
Втім, дізнатися, чому споживачам нараховують зайві кіловати, вдалося не відразу. Начальник абонентського відділу Черкаського міського РЕМу Олександр Ранюк відмовився надавати будь-яку інформацію без дозволу свого керівництва.
Таку ж позицію зайняв і заступник директора Ігор Корунський. Він взагалі не захотів спілкуватися, пославшись на вказівку зверху — мовляв, звертайтесь письмово до прес-служби Черкасиобл­енерго, а ми перед вами не зобов’язані звітувати.
— Це ви, мабуть, робите замовний матеріал. Хтось заплатив, а ви чорните моїх хлопців. Як написати щось хороше, так ні. А бруд лити завжди готові, — заявила мені прес-секретар ПАТ «Черкаси­обленерго» Валентина Гоїк. — І взагалі, у нас є інформаційно-консультаційний центр. З усіма питаннями звертайтеся туди. Я так і зробив. Але й там не пролили світло на проблему зайвого нарахування кіловат-годин. Спеціалісти центру кажуть, що їхня робота — допомогти споживачам розібратися з тарифами, а чому в РЕМі постійні збої комп’ютерів, вони не знають.

Промінь світла в електроцарстві
Проте це знає виконуючий обов’язки директора Черкаського міського РЕМу Володимир Заврін. Попри постійну зайнятість він усе ж погодився поспілкуватися по телефону. Однак чиновник спростовує будь-які чутки про спробу підприємства нажитися на споживачах.
— Наші контролери знімають показники, як правило, з 20-го по 25-те число. Двадцятого, скажімо, записали дані, а десять днів людина ще користується електроенергією. Ми ж розраховуємось за повний місяць перед енергетиками, тому й змушені дораховувати ті кіловати, якими споживачі користувалися оті десять днів. Ці кіловати йдуть ніби на втрати підприємства. Якщо ми не врахуємо їх, то отримаємо менше електроенергії наступного місяця. Тому вираховуємо, скільки людина може витратити електроенергії за ці десять днів, і зазначаємо в платіжному повідомленні.
Це не значить, що ми прагнемо на комусь нажитися. Ні в якому разі! — запевняє Володимир Андрійович. — Ми періодично робимо перерахунки, приходять наші контролери, звіряють дані. І якщо людина менше витратила кіловатів, ніж зазначено в платіжці, то переносимо їх на наступний місяць.
— Але чому комп’ютери постійно дають збій? Таке може бути? — запитую пана Володимира.
— Звісно, ні. Просто дівчата дуже втомлюються протягом робочого дня відповідати на дзвінки й пояснювати людям, особливо пенсіонерам, чому нарахували так, а не інакше. І їм простіше назвати причиною збій техніки. Ви тільки уявіть — касири відповідають на сто-сто п’ятдесят дзвінків за зміну. Це психологічно важко…

Анатолій КОТОВ
 
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Новини - ЖКГ

Стрічка новин